The CityGirl

Gå nu væk Harry, Søren Pilmark, Claus & Britta!

Måske er jeg bare blevet gammel. Måske er jeg bare sart. Måske er jeg slet ikke i målgruppen længere, eller måske har jeg i virkeligheden ret. Uanset hvad, så er jeg ved at blive sindssyg når der kommer reklamer i fjernsynet.

For de reklamer der dominerer reklameblokkene pt. er så larmende, at det ender med at jeg mute’r, skruer ned eller simpelthen bare slukker. Og udover at de larmer, så er de jo ikke sjove. Virkelig ikke! Hvem har nogensinde grinet af Søren Pilmark og hans utallige DSB reklamer, hvor han spiller alle roller, som med årene bliver mere og mere træls (selvom man ikke skulle tro det var muligt!).

De eneste der måske har syntes de var sjove, har formentlig været TDC, som nu også kører endeløse træls reklamer med nøgne Peter Frödin og Kirsten Lehfeldt – vel fordi de også ville have deres eget univers.

Og når det ikke er fallerede skuespillere der har solgt helt og aldeles ud i reklamerne, er der en eller anden nar der råber konstant – om det er Boxer TV, L’Easy eller Føtex, så bliver budskabet nærmest skreget ud.

Bevares, jeg vågner af min morfar på sofaen – men jeg slukker også for at blive befriet fra den vanvittige smerte der følger med at se en hel reklameblok. Faktisk er jeg blevet helt utrolig hurtig til at finde fjernbetjeningen (som jo altid formår at blive væk mellem mig og sofa) og få lukket for infernoet.

Hvis jeg ikke er i målgruppen er det jo fint nok, men jeg tvivler alligevel på, at formålet med reklamerne er at få mig til at tænke, at jeg er virkelig glad for ikke at være kunde hos hverken TDC, DSB eller L’Easy – og at jeg ALDRIG vil give mine penge til sådanne virksomheder som skal forpeste min aften SÅ meget.
Faktisk er det begyndt at være lidt træls, at være i dårligt humør hver aften, bare fordi man gerne vil stene lidt tv.

Categories: August 2010, tv

Konsekvensen af sandheden » « Og han skal hedde Judas!

8 Comments

  1. Jeg må være pinlig og indrømme at jeg stadig småfniser af den årligt tilbagevendende Harry til julefrokost, der snøvler “den lillebittebil kan da ikke stå nede på gaden HELT alene” (eller noget i den stil, julen er ikke helt present i min hjerne).

    Men ellers er jeg enig :D VIRKELIG mange dårlig seriereklamer!

    • The CityGirl

      19. august 2010 — 20:59

      Men okay, hvis de så bare holdt det til den ene om året – ligesom Tuborgs tegnede reklame med rensdyret med de funky ben….
      Men nej! Det skal være fucking hele tiden! Og jeg tænker, at det er spild af penge! De har jo monopol på toget, så der er ikke så meget konkurrence – og hvis de i ramme alvor kan sige til mig at det er imagepleje, så gir jeg sgu et gratis PR-kursus til dem!

  2. Vi er helt enige – vi burde sidde i en fokusgruppe sammen og sable alle deres fine reklamer ned :)

    • The CityGirl

      19. august 2010 — 20:59

      De burde ikke engang nå så langt som til en fokusgruppe… Får det helt skidt ved tanken om at der har siddet en hel fokusgruppe og anerkendende klappet reklamerne direkte ind i mit tv…. Burde ikke være lovligt!

      • Nej det viser bare med al ønskelig tydelighed at fokusgrupper er noget hø … Har været med i et par stykker (dog ikke om reklamerne vi taler om)

  3. Først: Få en harddiskoptager så du kan suse hen over reklamerne.
    Dernæst: Branding. Det du oplever (og irriteres over) er, at afsinding mange marketing folk stammer fra den der vaskepuler-cola gruppe der tror, at alting skal brandes og det er vejen frem mod mersalg, uanset om man sælger togtransport, online aktiehandel eller mobiltelefoner

    • Men laver de der marketingsfolk ikke undersøgelser, der viser, hvorvidt skidtet virker? NOGEN må sige noget positivt om de crappy, lortereklamer siden de bliver ved med at tæske løs i samme tema. Er det ikke et eller andet med, at man husker produktnavnet på de kvalmefremkaldende reklamer (måske reklamer, der gav dig den massive kvalme, girl) og glemmer navnet på de sjove?

      Jeg vil ha’ en harddiskoptager. Og et fladt fjernsyn. ppl.

    • The CityGirl

      22. august 2010 — 12:54

      Må klart overveje at få en harddiskoptager.
      For er virkelig træt af deres branding og imagepleje – specielt de virksomheder som jo har monopol på produktet, og som i mine øjne ikke behøver at køre kampagner…
      Men nu er jeg jo heller ikke en af de marketingfolk fra den der irriterende gruppe, men en af dem der lever i 2010 og (åbenbart) er lidt kvikkere…

      Jeg undres (og irriteres!) bare over, at de kan blive ved med det… At de bruger samme strategi som for 10-15 år siden….

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © 2020 The CityGirl

Theme by Anders NorenUp ↑